Hjem / Om oss / Nyheter / Year of Light 2015

Year of Light 2015

  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
Jun 15, 2015

I forbindelse med at FN i april utså 2015 til International Year of Light, organiserte Zumtobel Group et event ved hovedkontoret i Dornbirn og i Bregenz Festspielhaus. 950 gjester fra 27 land ble invitert til å delta i et program med inspirerende forelesninger og presentasjon av produktinnovasjoner og vinnerne av Zumtobel Group Award

Det omfattende programmet besto av inspirerende forelesninger innenfor temaene kunst, arkitektur, vitenskap og teknologi. I tillegg var det verdenspremiere på de seneste produktinnovasjoner fra Zumtobel Groups varemerker, Thorn og Zumtobel. Eventet ble avsluttet med en gallamiddag med presentasjon av vinnerne av Zumtobel Group Award 2014.

Rundt 950 kunder og partnere som var samlet i Bregenz Festspielhaus lot seg inspirere av et variert program med forelesninger om lys. Den anerkjente kunstneren Olafur Eliasson åpnet arrangementet med sin imponerende tale "Light is Life". Kunstneren fokuserte sin tale på betydningen av lys for mennesker, og satte sine egne erfaringer med lys i kontekst med sitt arbeid. Tanker om arkitektur og byplanlegging for det urbane liv i Latin-Amerika ble presentert av Hubert Klumpner, medgrunnlegger av arkitektkontoret Urban-Think Tank (U-TT) i Caracas og professor i arkitektur og byplanlegging ved ETH Zurich. Neuromarketing-ekspertene i Gruppe Nymphenburg, Dr. Hans-Georg Häusel og Bernd T. Werner, ga en innsikt i hvordan menneskets hjerne fungerer. Avslutningsvis tok Karl Jónsson, IoT arkitekt ved Tridonic, komponentprodusenten innen Zumtobel Group, for seg emnet "The Internet of Things (IoT) and Lighting beyond Light". Han satte fokus på teknologiske muligheter ved nettverksvirksomhet og deres effekt på lyset og på mennesker. Alle de forskjellige emnene som ble presentert demonstrerte en grundig analyse av de tekniske områdene.

I det 1620 m² store, nye produksjonsanlegget i Dornbirn presenterte Thorn de viktigste lanseringene for våren 2015. I tillegg til de nye produktene Urba, FleXity, og Zoar til utendørsbelysning, ble de nye produktene Chalice, Chalice Pro og Omega Pro til innendørsbelysning og flere andre produkter presentert. Thorn viste også en 3D-modell av online-applikasjonen Smart City. 3D-modellen levendegjør online-opplevelsen som først ble lansert i 2012. Modellen er utformet for å gjøre det enkelt for kunder å visualisere urban belysning. Den omfatter virkelige case-studier og anbefalinger om de mest energieffektive produktene til hvert bruksområde.

Ytterligere informasjon om Smart City finner du her.

← Tilbake til oversiktsside