Hjem / Om oss / Nyheter / Den fjerde ’Sustainability’ rapporten fra Zumtobel Gruppen er nå tilgjengelig

Den fjerde ’Sustainability’ rapporten fra Zumtobel Gruppen er nå tilgjengelig

• 2012/13 Sustainability report now available
Jul 10, 2013

Den fjerde ’Sustainability’ rapporten fra Zumtobel Gruppen er nå tilgjengelig for nedlasting. Den er utgitt på engelsk og tysk, og dekker konsernets tre merkevarer - Thorn, Tridonic og Zumtobel - og er delt inn i en magasindel og en faktadel.

Høydepunktene inkluderer dekning av Thorns viktigste initiativer for barekraftig utvikling i 2012/13. Disse inkluderer Smart Building Experience, Thorn Energy Partnership og vårt City of Light showroom i Landskrona, Sverige. Flere av Thorns prosjekter fra Storbritannia, Norge, Danmark og Frankrike er med og demonstrerer hvordan energibesparelse på mellom 25 og 89% er oppnådd.

Andre områder som dekkes i rapporten inkluderer € 3m oppussing av Thorns armatur fabrikk i Frankrike. Fabrikken drar nå nytte av 30% energisparing gjennom blant annet gode belysningsløsninger, oppsamling av regnvann  og effektiv oppvarming. Dette har også gjort at de har oppnådd ISO 14001 sertifisering.

Konsernsjef Harald Sommerer sier: "Vi er i en posisjon til å gi et verdifullt bidrag, spesielt med tanke på energieffektivitet. Den tekniske tilnærmingen vi har til våre løsninger og produktene vi utvikler for alle våre tre merkene, er på en helt essensiell måte basert på energieffektivitet. Generelt sett passer vi på å opptre med tanke på bærekraftig utvikling i alle

← Tilbake til oversiktsside